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1960年代にベル研究所のエンジニアのビリー・クルーヴァー、アーティストのロバート・ラウシェンバーグらが設立した団体で、エンジニアとアーティストのコラボレーションを推進した。その活動の一環として「Some More Beginnings」展が1968年11月25日から1969年1月5日までブルックリン美術館で開催され、140以上の作品が展示された。
この展覧会に「Double Skin Structure」を出展した。ビニール素材を使用した空気構造物を壁に立てかけ、観客がその下を通り抜けることができた。カタログに掲載されている作品は、後で差し替えることになっていた。当時は現代美術といった概念はなく、音楽、モダンダンス、環境問題、ドラッグ、公民権運動、ヴェトナム厭戦、ヒッピームーブメントなど様々なものが渾然一体となっており、私も自分が何の専門家であるとは言わなかった。すべてがサバイバルの手段と考えられていたようだ。このカタログは今風の分類論的に言うならば、サバイバルためのプロシージャ(生存のための手続き)だったのだろう。
Some More Beginnings exhibition: E.A.T. (Experiments in Art and Technology), 1968
E.A.T. was founded in the 1960s by Bell Labs engineer Billy Klüver and artist Robert Rauschenberg, among others. This organization promoted collaboration between engineers and artists. As part of their activities, the ‘Some More Beginnings’ exhibition was held at the Brooklyn Museum from November 25, 1968, to January 5, 1969, showcasing over 140 works.
At this exhibition, the piece ‘Double Skin Structure’ was displayed. It featured an air structure made of vinyl materials, leaned against a wall, allowing visitors to pass underneath. The work listed in the catalog was intended to be replaced later. At the time, the concept of contemporary art as we know it did not exist; instead, music, modern dance, environmental issues, drugs, civil rights movements, anti-Vietnam War sentiment, and the hippie movement all merged together. I never claimed to be an expert in any one field; it seemed everything was considered a means of survival. By today’s categorization, this catalog might be seen as a procedural manual for survival.